Goo Goo Dolls - Iris

Klockan är tjugo över ett och VM Hockey Sverige - Kanada börjar spela om 10 minuter och alla sitter spända framför Tv rutan och väntar på att pucken ska sättas i rörelse och matchen kan börja. Hur kan jag ha missat en sådan stor och viktig match, tänkte jag då jag insåg att alla och verkligen alla, skulle titta på denna spännande match. Är jag så lost att jag missar VM i hockey? Nej, egentligen inte, eftersom jag själv brukar följa det. Efter ett tag insåg jag att det inte var VM utan JVM. Korkad eller bara trött? Jag vet faktiskt inte längre, allt går ihop som en stor boll och jag kan ju knappt skilja på kylskåp eller skafferi längre eftersom jag tydligen satt in mjölken i skafferiet och bullarna i kylen. Kanske gott med varm mjölk och kalla bullar? Who knows?

Jag vet vad jag vill och vill ha. Så varför kan jag inte bara få det? Jag vet hur jag vill att mitt liv ska se ut, den närmsta framtiden iallafall. Egoist? Javisst! Bortskämmd? Nej! Alla är vi egoister och klart som fan att om man vet vad man vill ha, att man vill ha det så ja, jag är egoist. Bortskämmd är jag inte eftersom jag får slå mig fram men för varje slag känns det som om jag får två slag tillbaka.
Är det bara så för att det är natt, jag är trött och jag tror jag börjar bli sjuk eller är det alltid så, undermedvetet? Jag vet inte, men jag kan lova er att även om jag blir slagen så slår jag fan i mig hårdare tillbaka.

Och nu har matchen börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0