Tom Lehrer - That's Mathematics

Klev precis upp. Riktigt härligt att få en lång, tyst och skön sovmorgon. Föräldrarna är på spa hela dagen och kvällen så jag har huset för mig själv. Fast ikväll så kommer tjejerna över och då blir det middag, skoj och skratt. Vem vet mer vad som händer senare? Borde egentligen klä på mig, för jag måste fixa med maten, baka tårta osv. Men jag orkar inte så jag sitter här i min Nike hood och shorts med täcket runt omkring mig och bara mår bäst.

Igår när jag läste ELLE så hittade jag något riktigt roligt och intressant. Jag har bestämmt mig för att sno idén men gör om den till mitt egna, personliga, matematiska år.

Hej Matematik - vad är summan av mig.
År 2008 läste jag hundrasextiotre böcker. Jag gick på valfri promenad nio gånger och jag grät tjugoen gånger var fem gånger till film och en till en bok. Jag har varit i Paris en gång och Rivieren en gång och ändå så såg jag inga kändisar. Jag har varit i Venezuela i två veckor men hade helst stannat där hela vintern, kanske resten av livet. Jag har skrivit tjugotre sidor på datorn om min sommar, som en dagbok, fyra noveller, hundratals arbeten och börjat på en bok tre gånger. Jag har tackat ja till ett jobb, som jag hatade och har slutat på ett jobb, för jag hatade det och jag har tagit upp kontakten med en gammal vän och nästan blivit påkörd (men genom ett mirakel överlevde jag). Jag har sett EMD (tog till och med foton med dem) och försökt  trösta två killar som gråtit, utan direkt framgång tror jag. Trettioen gånger har jag tänkt sluta äta godis och börja på en nytt, strängt liv med nyttig mat och hård träning, var jag indirekt hållt det en gång eftersom jag skaffade gymkort och gymmat mer än fyrtio gånger. Jag har påbörjat ätstörningar femton gånger men slutat lagom till middagen. Jag har ätit klyckling-curry gryta med ris och jordnötter, banan, tomat och gurka 4 gånger, vilket är alldelse för sällan. Jag har varit ute och dansat på klubb, hela nätterna, sex gånger och vaknat upp med allt för många baksmällor. Två gånger har jag känt mig riktigt korkad, var en svider fortfarande lite. 
Och 2009 kommer alla vara annorlunda, men jag är likadan. Hur går det ihop? Jag vill veta för jag vill vara någon att räkna med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0