Danny - Set my body free

Mina senaste dagar har kretsat kring det här med vikt, mat, kost och hälsa men sammanfattningsvis har egentligen allting handlat om utseendefixering.

Det är lätt för folk att säga: Du är en normal tjej med normal kropp, kurvig och fyllig eller platt och smal. Eller att säga att alla bilder och videor på dessa underbart vackra kvinnor är retuscherade och ingen ser ut så i verkligheten. Eller varför inte köra den: "Killar gillar tjejer med kurviga kroppar".
Nej, smaken är som baken och det finns inget att göra åt. Vissa älskar stora bröst medan andra älskar en vältränade mage med 6-pack eller en toppmodell tjej.
Det handlar nog mer om att acceptera sig själv och inse att man inte kommer bli älskad av alla.

Det är sorligt att se hur folk uppmuntrar och uppmanar folk att jämnt och ständigt tänka på vikt, kalorier och utseende. Hur Tyra Banks sitter och säger att det inte spelar någon roll hur man ser ut, att man ska vara stolt över sin kropp när hon tre minuter senare står och berättar hur du blir smal på snabbast sättet eller hur du ska räkna ut ditt kalori intag.
Att vara ohälsosamt överviktig förstår jag gör en tvungen att gå ner i vikt men har du en kurvigare kropp så ska du fan inte ens tänka på om du väger 53 eller om du väger 67 kilo. Och har du en smal kropp så ska du fan inte tänka att du vill gå upp i vikt för det gör dina bröst större eller fler killar vill ha dig eller att gå ner ännu mer i vikt.
Nejnej, acceptera det du har, det du föddes med.

Sedan blir jag också trött på det en och sedan raka motsattsen. Ena sekunden säger man att topmodellerna är så jävla snygga, grym kropp och man bara önskar att man kunde se ut så en size zero. Nästa säger man att ååh, en kurvig kropp är mycket snyggare och usch på alla er som är smala och platta.
Det blir masshysteri om Britney Spears går upp i vikt, det blir masshysteri om Lindsey Lohan går ner i vikt. Herregud hur fan ska man se ut undrar man ju då? Är det media som bestämmer hur vi ser ut eller är det vi själva?

Det här är min mening: Se ut precis så som ni vill se ut! Skit i BMI och i Kilon, skit i modeller, killar, vänner och vad familjen säger, tycker och ser ut.
Vissa föds tjockare, visa föds smalar. Bara ni själva mår bra, är lyckliga och trivs med er.

Jag äter precis det jag vill. Är jag sugen på en kaka då fan tar jag en kaka. Och skit samma om jag går upp ett halvt kilo om jag så mycket som tittar på en kaka, jag går hellre upp 2 kilon och är nöjd än sitter och räknar ut om jag får äta kakjävlen eller inte.
Jag är stolt - klart jag klagar som alla andra. Men innerst inne är jag nöjd. Jag måste väl? Annars skulle jag ju mår riktigt dåligt.

Helt enkelt - acceptera att du inte kommer bli älskad av alla. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0