Darin - What if

Som om inte världen redan är full av skit

Varför är människor så hemska?
En hemsk människa för mig är en person som ser ner på andra, förnedrar dem och får dem att känna sig usla. En hemsk människa är någon som går runt och tror att den är lite snyggare, lite smartare och speciellt lite bättre än alla andra. Ingen är bättre än någon annan. Jo, såklart! Jag är rent ut sagt usel på det här med fysik - watt, ström, och där tog mina fysikord slut - och där finns det många som är klart mycket bättre på det än jag. Men jag är bra på annat!
Men ingen annan är bättre än någon som människa eftersom vi alla är lika mycket värda. Vare sig du tjänar 10.000 dollar per dag bara genom att ligga i sängen eller om du tjänar 3 dollar och jobbar dagarna i ända. Vare sig du bor i ett palats och leker primadonna eller om du bor i en låda på gatan och inte ens vet vad ordet leker är.
 
Jag lovar, jag blir riktigt jävla upprörd. 

Anledningen till texten ovanför är för att jag snubblade in på en vanlig, söt tjejs blogg som nyligen hade skrivit om blogg-kriget som pågår och då klickade jag mig vidare och hamnade på alla möjliga tjejers bloggar. 
3 blondiner och 1 brunett helt enkelt.
Dessa 4 tjejer har alla någonstans skrivit i sin blogg om hur de är bättre än alla andra, hur de är snyggast och något som de hatar eller ser ner på. 
Jag brukar i tråkigare stunder läsa bloggar och jag brukar inte bry mig så mycket om vad folk skriver eller ens hänga upp mig på olika kommentarer som ibland kan vara allt annat än smarta. Men när dessa tjejer skriver att det HATAR unga mammor eller skriver, ordagrant: "Jag vet att jag är bättre än alla andra och det kan jag inte hjälpa" då undrar jag faktsikt hur fel det kan bli.
Jag ser inte ner på dessa tjejer, jag respekterar absolut att de har sina bloggar och skriver om skönhet, deras utseende och allt de nu skriver men när de går till personangrepp, trycker ner andra människors utseende och stil, tankar och sexuella läggning - tja, då blir jag riktigt arg.

Varför kan vi inte bara leva i en värld där vi respekterar varandra? Klart vi ska ha olika åsikter och tankar annars vore ju det tråkigt. Men vi kan ju ändå uppskatta, förstå och respektera varandra för dem vi är eller?
Tydligen är svaret ett Nej eftersom folk är så otroligt hemska att de inte ens kan respektera en person som har rött hår, mörkare hy eller en viss stil.


Kommentarer
Postat av: Carolina

We like Kissie!

2009-07-03 @ 13:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0