Harpo - Moviestar

Stress. Panik. Böcker. Plugg.
Det är nog fyra ord som beskriver alla samhällare, esteter och tja, alla som går i tvåan eller som läser matte B.
Fast de beskriver inte mig, jag har nog inte insett att imorgon kommer provet som avgör om mitt slutbetyg i matte blir G, VG eller MVG. Who knows, who cares?
Så vilka ord beskriver mig?
Glad? Inte riktigt, känner mig inte så där överenergiskt glad som jag kännt mig på senaste utan istället lite mer.. åh, jag känner att jag vill använda ordet melankolisk men det är mer dyster och ledsen. Det är mer som om jag svävar en bit utanför min kropp, utan tankar, handlingskraft eller känslor. Känslokall.
Men något har jag, som kli i fingrarna, och detta något tror jag är dans. Ett halvår har gått och ju längre tiden går, desto längre bort kommer jag från dansen.
Antar att om 1½ vecka blir det partydans en hel helg, natten lång. För då ska jag återigen till Paris, till Emma och då ska jag fan inte bli sjuk utan istället supa till det rejält och gå ut och dansa tills mina fötter bränns, ryggen värker och humöret är helt perfekt. Killarna ska stå på rad och livet ska vara som i höstas fast denna gången ännu lite bättre, kvällarna lite längre och jag lite snyggare.
Livet som på film är det jag är ute efter.

Som i sången " Movie Star, Movie Star, ahahar, you think you are a movie"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0