Alphaville - Forever young

23:57 - Idag är det min namnsdag. Om 3 minuter är den slut, och hur många grattis fick jag? Ett, från min mamma (som också heter samma sak i mellan namn). Men jag är inte arg på er, nejnej, lite besviken bara. Jag menar - ni borde veta att jag heter Elisabeth i andra namn och ni borde defenitivt ha ringat in det i er kalender med ett stort hjärta kring!

Jahopp, nu då? Projektveckan är snart över och det är lite sorligt, för inte så mycket har jag fått gjort. Inte mycket alls faktiskt. Iallafall inte på mitt projekt men jag har däremot fått shoppat lite, ätit pannkakasfrukost med C, fikat länge med Fakirerna och sett på "The Edge of Love" med min mamma.
Jag har också hunnit inse att jag är så trött på mig själv. Alltså mitt utseende. Kan man inte bara få byta lite? Få lite variation? Tyvärr, jag kommer alltid se ut så här. Eller inom dem närmsta fem åren kommer jag bli liite "snyggare" men sen resten av livet så kommer det bara dala rakt ut för backen.
Nej men åter till det jag ville säga - Jag är trött på hur jag ser ut, mitt tråkigblonda hår, min potatis näsa, mina blå/grå/gröna ögon och min (ingen kommentar) kropp. Fy, nästa lön så blir det bruna linser, rött hår samt en näsoperation. Vad mer? Jo juste, en fet FETTSUGNINGSAPPARAT som jag kan ta fram när jag tycker det kommit lite väl mycket fett kring låren eller vad nu mitt fett kommer.
Kajsa: "Varför kan man inte bara välja vart maten ska hamna på kroppen? Då hade allt varit mycket enklare!"
Jag: "Då hade jag velat att mitt bara kom ut!!"
Om det ändå vore så enkelt.

Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0