Okt. 24, 2009

Pappa har ännu inte kommit hem, mamma är i Paris och systern i Nice. Jag själv ligger i min säng och är trött men kan inte sova eftersom jag tänker för mycket.
Jag har läst lite olika tankar kring det här med bloggandet: Vissa skriver om sin vardag, dagens outfit och sådana småsaker, andra skriver om sina känslor och tankar medan vissar tycker det är otroligt onödigt och ingen människa bryr sig om någons drömmar eller vad dem åt till lunch igår eftersom den informationen aldrig kommer sparas ändå. Dem skriver hellre om saker som man kan relatera till.
Så jag började fundera varför jag skriver och vad jag skriver om? Jag har insett att jag inte skriver för läsarens skull utan för min egna, för jag vill berätta om min dag, klaga på min vardag, berätta om min underbara dröm jag hade eller vad jag åt för gott - eller äckligt - igår till lunch. Men varför då inte skriva dagbok? Vet inte, har försökt. Men då skriver jag allt eller inget. Allt innebär alla mina känslor och tankar och ibland så funkar inte det, ibland vill man inte. Och då skriver jag inget.
Detta är min lilla venitaltion. Det är skönt.
Och jo, det finns faktiskt folk som bryr sig om småsakerna. Jag läser bloggar för jag tycker det är kul att få inspiration till stilar, läsa om mina vänners dagar som oftast är fartfyllda med händelser, läsa och se bilder på kända bloggerskors shopping eller titta på lunchen och sukta efter samma eftersom mat är det bästa.

Nu kommer jag kunna somna gott.
Love


Kommentarer
Postat av: neao

bra skrivet (Y)

2009-10-24 @ 16:48:36
URL: http://nea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0