Aretha Franklin - Think

Är det inte härligt? Efter en rolig, udda samt sorgsen natt med kortspel, vin och skönt folk så kommer man hem, lägger sig i sin mjuka säng med laptopen och tittar på Sex and the City. 

Det saknas bara några få saker så skulle livet vara perfekt. Okej kanske ganska många saker men ändå...

Jag tänkte på en grej när jag gick hem efter utekvällen. Varför super vi unga så mycket? Vad är det som gör att vi vill dricka oss så fulla att vi inte ens kommer ihåg vad vi gjort dagen efter, att vi däckar i skogen eller att vi spyr från en balkong? Varför dricker vi så mycket mer än vuxna... Är det för att vi inte kan hantera alkohol eller för att vi genomgår en jobbig period i livet, att gå från barn till vuxen?

Jag tror vi dricker för att dölja, glömma och lämna, antingen medvetet eller undermedvetet. Tänk efter själv, när du drack senast, hur mådde du då? Jag vet när jag drack och jag vet varför, men det tog mig ett tag och komma på, så nu är det din tur. Vad är det du gömmer egentligen? Eller är du en sådan som inte vågar säga, ens till dig själv, varför du dricker och att det visar att du bara faller för grupptrycket?

Nu ska jag in till stan. Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0