Chris Brown - Forever

En perfekt dag.
Vaknar till ljudet av fotsteg. Ligger och drar mig lite innan jag masar mig upp. Snabb dusch, frukost och packning innan vi, jag och mamma, drar iväg medan pappa, farbror och faster sitter kvar och vinker hejdå.
När jag och mamma kommer fram till Sankt Jörgens Spa och Golfclub så inser vi att de bara finns en annan person på hela spaet. Dock går vi in i en liten byggnad med vacker utedekorering och stiger in i den fräschaste och finaste lobbyn/receptionen jag någonsin sett. En snabb titt omkring och vi förstod att det skulle bli en underbardag. Vi fick morgonrock, handduk och tofflor, som vi masade oss runt i hela dagen. 

Vi började dagen med Harmoni - grunder i yoga. Sen ett intensivt core pass innan vi äntligen kom till poolen som vi längtat efter ett bra tag. En stor varm pool med jacuzzi.
Efter ett tag gick vi iväg till ett annat litet hus, massagehuset. Första och bästa massagen, so far. Sen blev de nyttig sallad till lunch innan vi gick iväg till poolen och spa avdelningen. 5 bastusar med olika temperaturer, lukter, färger. fotbad, het pool, is, dusch, brasa, solstolar med en mjuk madrass och sköna kuddar. Folk respekterade verkligen stället, genom att vara lugna och tysta. Halleluljah!
Sen gick jag och solade mmm... det var så skönt att jag till och med somnade.

Men nu kommer de big surprise. Jag lämnade värmen och vattnet för att gå och gymma. Ja, så duktig är jag. Det började med att jag skulle värma upp på en av maskinerna, men gu' så komplicerat, jag fattade nada så jag gick över till något jag faktiskt förstod - löpbandet och där fastnade jag.
Som hela världen vet så har jag sämst kondition och jag absolut avskyr att springa, så jag tänkte att jag skulle gå.
Det hela slutade med att jag körde power-walking i 20 min och sprang i 35 min!!! Jag förstår det fortfarande inte hur jag orkade, kunde.

Någon gång så tar ju dagen slut, så efter det så duschade vi länge och väl innan vi var hemma igen. Dock hade vi bestämt att vi skulle ut och käka middag så vi drog till Bergakungen och käka god och dyr mat på Danilo, som är otroligt mysigt. Speciellt toaletten, det är en total överraskning att gå in där.
Sen såg vi Patrick 1,5. Vi förväntade oss en tråkig film där de bästa visas på reklamen men ack ack så fel vi hade. Den var så jävla underbar och jag ska defenitivt se den igen. Bästa svenska filmen... efter Vingar av glas och Jalla Jalla!

Men nu har jag skrivit alldeles för mycket och jag ska faktiskt sova nu.
Ciao girls

Måste bara få säga att få ligga på ett spa, lyxigt och dyrt, och läsa först Gossip Girl och känna lite hur det är att vara dem, och sedan Elle var det skönaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0