Magic System - Zouglou Dance

Och jag älskar Paris.

Igår så hade jag en lugn morgon med att packa ner de sista och fixa mig innan det bar av till landvetter. Eftersom ingen kunde köra ut mig fick jag ta mig dit själv och så jag skulle bära upp min tunga väska och sjukt stora handväska för ca.200 trappor. Jag blev svettigare än jag blir på Kenneths gympalektioner eftersom jag hade hade stickade tjocktröja, en fodrad skepparkavaj och halsduk. Så fräscht.
Men resan ut och in checkningen gick smärtfritt och jag njöt.

Men jag trodde jag skulle dö på flyget. Plötsligt började planet sakta in,  vrida sig och skaka och jag fick panik. Vad händer? Sedan kom "sätt på bältet" skylten och tja, jag trodde jag skulle dö ett tag där. Och så säger piloten: Nu börjar nedstigningen till Paris. Vi är framme om ca: 15 minuter. Haha, vilken idiot jag kan vara ibland. Hade glömt att jag skulle landa vid tre och inte fyra.

Men när jag var på fast mark, paniken lagt sig och jag fått min väska så köpte jag ett tunnelbanskort och åkte till min syster. Det blev ett ståhej när vi såg varandra på stationen, då båda tjöt till och sprang mot varandra för en bamsekram.
Sen började Emma visa mig runt i området där de bor och de bor i en jätteliten och mysig lägenhet mitt i Paris och efter jag lämnat min väska gick vi och satte oss på ett café och drack en stor kaffe och pratade om allt och allt vi varit med om. 
Sen blev det middag i lägenheten med Vera och Samira som också bor där och tillsist gick Emma och jag ut med våra vänner från St. Raphael från i sommras och gick till en bar, drack vin och hade det riktigt roligt.

Idag så försov jag mig, men kom ut vid halv elva, strosade runt i kvarteret och jag hade tur för det var klårblå himmel och sol samt fortfarande ganska gröna träd. Alltså som September i Sverige. Jag satte mig efter ett tag på ett café för att läsa min bok och vänta på Emma så vi kunde gå ut och käka lunch.

Det blev kebablunch vid Seine och den kebaben slår Göteborgs med hästlängder dock blev vi attackerade av fåglar men det var ändå jätte mysigt. Efter det så gick Emma till sin skola och jag fick strosa runt själv vid de olika shoppingatorna och jag gick vilse ett antal gånger kan jag lova er, så jag gick med näsan i kartan hela tiden.
Sen så bar det hemåt. Emma var hemma så vi somnade gott i dubbelsängen i 2 timmar och efter det så lagade jag en god med udda Pasta Carbonara till "familjen".

Nu har jag precis tvättat håret under iskallt vatten och det är inte roligt. Men det är ju studentliv jag får leva nu så det är hmm...upplevelserikt och nyttigt men herregud vad lyx vi lever hemma. Med en massa mat i kylen, mamma kan bara köpa mer, vi behöver inte tänka på pengar på samma sätt och vi har en varm dusch och varmt hus.

Nu ska jag byta om och gå ut, partyparty.

Ciao

Här är en fin bild från dagens lunch


Kommentarer
Postat av: Anonym

one of a kind for sure!

2008-10-28 @ 22:00:26
Postat av: Dice

glömde namnet o.o

2008-10-28 @ 22:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0