Michael Jackson - Bad

Idag är det sorgens dag. Idag är det Michael Jacksons dag.

Anledning till att jag inte skrivit om M.J förut har inte varit för att jag inte brytt mig utan för att jag mer inte har förstått att han har lämnat jorden men idag - hans minnesdag - så har det äntligen slagit mig hur jävla bra han ÄR, inte var, för han är en legend som kommer finnas för all framtid och att han är borta.

Första gången jag hörde M.J så satt jag i Annas vardagsrum i Wien, endast fem år gammal. Hennes storebror dök upp och satte på en skiva, med en framsida på ett par ögon som skrämde mig och en låt som skrämde mig - låten Bad.
Sedan dess har Michael Jackson följt mig genom mitt liv, han har med låten Thriller vart bakgrundsmusiken till min modevisning, jag har dansat i hatt, kavaj och för korta byxor till Dangerous och jag har använt låten Heal the World till min redovisning som gav mig MVG. Han har som sagt följt mig genom min uppväxt och jag kan inte annat än älska och dyrka honom för det han skapat både musik och dans.

Jag som älskar dans mer än något kan säga att mitt hjärta stannar när jag ser M.J glida förbi kameran. Han är guds dansare som skapat sin egna dansgenrer - respekt.

Han är inte bara en sångare, en artist och en producent utan han är också en far, son och bror. Han är inte bara Michael Jackson - The king of Pop utan han är också The King of entertainment, The King of Love och The King of Moonwalk.

R.I.P Michael Jackson

Love



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0