25 september 2009

Känner suget efter att få shoppa. Så imorgon ska jag banne mig in till stan och köpa lite saker, bara småsaker så det inte märks allt för mycket i min annars så tomma plånbok, hehe, som massa ringar, är naken utan dem, halsduk och yllestrumpor. För det skönaste som finns, förutom fårtofflor, är att få stoppa ner fossingarna i ett par yllestrumpor som är lite förstora, för i mitt hus på under våningen, så är det riktigt kallt på golvet och det gillar varken jag eller mina fötter.
Nu ska jag duscha klä på mig i svarta kläder och dra iväg och spela Laserdome. Hihi!

Onödigt att läsa men är du politiskt intresserad så varsegod:
Gissa vad jag gör nu? Jag tror det knappt själv men jag sitter och tittar på politiska debatter mellan Folkpartiet och Sverigedemokraterna och läser mer om just Sverigedemokraterna, som intresserar mig otroligt mycket. Herregud, varför kan inte Jimmy Åkersson erkänna att de har åsikter som är nazist och rasist influerade? Jag säger inte att Åkersson eller Sverigedemokraterna är rasister men de har åsikter som kommer från den grunden om man ser på tidigare historia samt deras argument.
1. De säger att vi borde tighta åt gränserna för invandring och att vi i första hand borde ta hand om svenskarna i vårt land, att svenskarna ska få jobb, tak över huvudet och mat för dagen. Men hur kan man vara så jävla egoistisk att man inte inser att det finns miljontals människor i nöd som behöver hjälp och att vi alla länder måste hjälpa till för att få stopp på krig, hundernöd och vattenbrist?
2. De säger att vi måste göra något åt invandrarkriminaliteten i Sverige, och där säger jag bara en sak: Det finns fler svenska kriminella än 2a generationens invandrare (2a generationens invandrare = deras föräldrar flyttade hit) och att bara för man inte har svenska föräldrar och vit hy, blå ögon och blont hår men är född i Sverige så ska man få ett annorlunda straff? Hur ska vi kunna hitta rättvisa och jämnställdhet i denna värld om det ska vara på det sätt?
3. Och det sista och mest korkade uttalande jag hört: Vi i Sverige borde inte adoptera barn från andra länder utanför Europa. JAG FÅR DAMP!!!!!!! Hur kan man säga något så jävla idiotiskt? Då handlar allting om gener och hudfärg för i Europa ser folk någorlunda "lika" ut till utseendet, rasistiskt eller?
Vi bär alla ett ansvar att hjälpa människor i nöd.


Kommentarer
Postat av: B

gilla

2009-09-25 @ 18:11:56
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hm, så som jag ser det har SD inga rasistiska åsikter eller så djupa i vad dem gör att dem kan kallas nazister eller "wbs" /dixon :)

2009-09-28 @ 19:15:31
Postat av: Linus

håller med dig i det mesta, men vart får du statistiken att det finns fler Svenska kriminella än andra generationens invadrare.

Klart det kan finnas om du jämför så, procentuellt dock betvivlar jag inte det minsta att det finns fler invandrarkriminella/totalainvandrarna mot svenskakriminella/totalasvenska.



95% av invandringen till sverige är Anhöriginvandring, från länder där det inte är krig egentligen utan de blir hithämtade av någon släkt.

så det är en total myt att det skulle vara Flyktingar som kommer hit enbart.

Någon får svenskt medborgarskap och plockar med sig resten.

det är även över 550 000 aktiva muslimer i Sverige. jämför det med hur många aktiv kristna det finns...



adopteringen är bara sjuk dock, över 50% väljer att adoptera ett hiv sjukt barn för att ge det en så bra möjlighet det kan få till ett normalt liv.

2009-09-30 @ 17:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0