Coldplay - Yellow

Jag ska bli vegan, det du.
Fast bara för en vecka till ett skolarbete, vecka 8. Jag fick den brilljanta idéen av min fakir Raddan som bara ska köra på ekologiskt under våren men jag kan ju banne mig inte vara vegan under hela våren. Kan inte leva utan min mjölk eller mitt kött allt för länge. Så under en vecka får jag äta baljväxter, frön och alger!
För jag ska inte bara vara vegetarian som inte äter kött, nej jag ska vara vegan vilket innebär att allt från djur är off limit; mjölk, ost osv. Jag kommer även försöka låta bli att använda saker från djur eller testa på djur som t.ex. smink. Men det är speciellt mat jag kommer inrikta mig på då det är mat som arbetet handlar om.

Och jag har äntligen börjat träna på riktigt. Dans tre gånger i veckan, gym en gång och simma en gång. Sedan har jag ju gympan, om det nu räknas? Det känns sådär skönt, ont i kroppen nu då jag igår spelade volleyboll och dansade, idag gymade jag och dansa. Imorgon blir det styrka och dans. Ah, ska bli snygg och vältränad igen.
Det är ju det som är den ända nackdelen med julen och speciellt Thailand - mat!! Mat, mat, mat och massa mat. I mängder. MAT!!!! Thailändsk mat är otroligt gott och jag har bara gluffsat i mig den ena rätten efter den andra och ja, lagt på mig. Som nu ska bort igen! Hej och hå, upp och stå, hej och hå, pressa på. Jag har även införksaffat mig Mel B's träningsvideo och hon är så snygg att det kommer få mig att tänka förbi att jag står och fjompar mig ensam i biorummet och istället pressa lite extra. För det är just det jag ska göra - fjompa runt i sportbh och shorts medan Mel skriker: Work it, work it harder!  

Kommentarer
Postat av: neao

åh herregud, jag fick en liten hjärtattack. Men sen fortsatte jag att läsa, så det är lugnt nu.



ÅÅH! får man joina ett sånt träningspass?! :D på sönda? efter fotograferingen? träna, duscha, dubbelbada? :DD pliiis

2010-02-03 @ 22:40:40
URL: http://neao.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaaa det låter som en toppen bra idé!!

2010-02-04 @ 12:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0