Babyshambles - Sedative

Vilken nostalgi tripp det blev igårkväll. Im a doubbel working son of a bitch. Jag strök kläder (jag får ju då pengar för det) och gjorde min läxa samtidigt för i filmanalys fick vi i uppgift att skriva en analys av en valfri film och jag valde då min absolut favorit film Pearl Harbor som jag sett typ en miljon gånger. Bara på sportlovet, då jag såg  filmen för första gången, såg jag den 3 gånger. Torsk eller vad?
När första scenen började rulla och musiken sattes igång fick jag rysningar, för den filmen är så underbart bra, så fin och visst, väldigt patriotisk för Amerika. För i filmen så ser man inte att Amerika gjort något fel utan att Japan bara bombade Pearl Harbor utan anledning, nog finns det en anledning för allt som händer här i världen.
Men det är kärlekshistorien, alla snygga killar och flygandet som gör att jag älskar filmen. Jag låter kanske ytlig, men efter att ni läst min analys så kommer ni nog inse att det finns en del bakom filmen förutom killarna och alla de bara överkropparna grr*

Men nu ska jag fortsätta med mitt arbete om Ät fett - bli smal. Jag sitter här ensam då hela min grupp är borta och den ska vara klar nästa lektion. Tydligen ska vi göra en affisch, en knapp och ett informationsblad och vi har inte börjat på något. Eller jo, jag har börjat skriva min del men vad fan?
Kiss'n'love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0