Luftens Hjältar

Kalla mig tönt, nörd och allt vad ni vill men just nu sitter jag och lyssnar på alla gamla barnprogrammslåtar och Disneylåtar såsom:  Luftens Hjältar, Goof Troop, BummbiBjörnarna, Trasdockorna, Aladdin, Ringaren i Notre Dame osv.

Tänk dem dagarna då dagens höjdpunkt var när Bolibompa och DisneyDags kom på tv:n. Då man efter en rolig och kort dag på dagis kom hem och tittade på Sjöjungfrun eller Lejon Kungen med tummen i mun och snuttefilten i famnen.
Då livet var simpelt, då man bara behövde ropa: FÄRDIG och så kom någon och torkad en, då man bara behövde gnälla lite så fick man mat, serverat framför än, man behövde aldrig tänka på pengar eller kläder, eftersom mamma bestämde vad man skulle ha på sig. Den tiden när ens största äventyr var när vi fick leka i sandlådan ensam, och ens största problem var att bestämma vilken docka eller bil man skulle leka med.

Nu är det 5 timmar och 19 minuter kvar innan hon som jag levt med hela mitt liv, som har suttit bredvid mig framför tv:n, med tumme och snuttefilt, som lekte med mig i sandlådan och som tillslut bestämde vilken docka jag skulle leka med, flyttar. Hon som tryckte ner mig i en dockvagn, som slog mig och som mobbade mig. Hon som hade lätt skelande ögon, lapp för ögat, tandställning och page frisyr: Hon som alltid tog med mig överallt och som jag upplevt så mycket med, alla resor, nya skolor, vänner, killar osv.
Vem ska jag nu komma hem till, berätta om den snyggaste killen på skolan, den roligaste festen, den sjukaste fyllan, det jobbigaste provet, den bästa dansen. Vi får helt enkelt vänta och se.

Ciao för denna gången

Flyga runt och sväva, vilket härligt sätt att leva. Vi har frihet, det är givet, vi tar klivet, det är livet

Kommentarer
Postat av: vera

kommer sakna dig med sötnos!! vilket fint inlägg.. det blir kul när du kommer o hälsar på hannis

pusspuss

2008-09-26 @ 15:32:14
URL: http://arevvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0