Regina Spektor - On the radio

Jag har ett antal gånger fått höra: Hanna, åh hur kan du tycka det är så kul att packa?
Det är ju helt uppenbart eller hur? Det betyder att jag ska åka iväg någonstan och uppleva något nytt. Det är ju jättekul.
Sedan har jag också fått höra: Hanna, åh du packar så otroligt långsamt..
Tjaa.. nu ska jag visa dig varför samt ge dig lite tips på vägen hur du packar som smidigast, t.ex. till en trip till en storstad!
Ps. Jag har en hel bil som jag kan fylla med vad jag vill till min resa till Paris så om jag slänger i lite extra i väskan så är det för att jag inte behöver betala 200kr extra per kilo. 
(Och jag varnar redan nu: Otroligt oseriösa bilder, texter osv. Så tro nu inte allt för mycket)

Dagens tips, dagens tips, lalalalala, dagens tips!

1. Välj ut en väska som är lagom stor för allt det du vill ha med dig inför din underbara resa!!
Jag valde en lagom stor så alla mina ja- och tvekval får plats.

2. Jag börjar med att välja ut vilka skor jag ska ha med mig eftersom det är det viktigaste.
Här är mina nya skor jag köpte igår. Underbara tycker jag!!

Converse, hallå? Du måste ju ha minst ett par sköna promenad skor när du är ute på äventyr. Kunde inte riktigt välja mellan lyxiga party skor eller ett par platta party skor i en skön färg, så jag tog båda. Självklart minst ett par klackar.

3. Solglasögon!!!! Jag själv ska till 20-25 grader sol. Måste ju ha med mig ett antal men vilka är snyggast?

4. Kläder kan ta evigheter att gå igenom så jag bara slänger ner allting i väskan. Tur att man ska till en syster med en full plånbok och en minst lika full garderob!
Till dig som inte ska till ett sådant syskon. Ta med: Ett par jeans (MAX 2 isåfall), ett par sköna shorts, 2 kläningar då den ena är för vardag och den andra för fest och så en snygg t-shirt/linne och en tröja. Det är allt som behövs för en tripp till storstaden. Resten köper du där!!

5. Väskor som ska matchas. Stor, liten, praktisk, brun eller svart?
En liten kuvertväska är bra att ha. Och en lite större, mer praktisk väska.


6. Det är nu du packar: piljett, pass, phone, pod, pengar! Min 5 viktiga P och det är ett super bra tips som jag absolut tycker du ska komma ihåg.

Nej, nu får det vara nog med Hannas packnings tips för idag. Kanske hörs vi innan Paris, kanske inte.

Love


Kommentarer
Postat av: emma

full plånbok? hahah vart har du fått det ifrån? borde snart ligga på nollan på kontot, FUCK

2009-05-20 @ 11:35:29
URL: http://missemmaa.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

underbart inlägg, gillade de 5 viktiga p.

2009-05-24 @ 17:13:44
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0