Will Young - Light my fire

Eftersom jag är en shoppaholic så befann jag mig återigen på stan idag och då slank en bh, matchande trosor samt en underbar bronz/rouge borste från Body Shop ner i min påse.
Hmm... spenderat LÖJLIGT mycket pengar den senaste veckan och det känns faktiskt riktigt bra, bara lite dåligt samvete men to late! Jag menar, det är ju inte alls ofta jag kan göra det så passa på när jag kan helt enkelt.
Idag hade vi frilufts(fridlufts?)dag i skolan och jag och Hanna paddlade kanot och sjöng: "Hejhå, hejhå, vi paddlar i det blå, och det är så kul och vi är små blå, hejhå, hejhå, hejhå, hejhå".
Nu är jag riktigt trött i armar och axlar men jag är också trött i "hjärnan". Sov fyra timmar inatt. Varför?
Jo, för jag satt uppe lite längre än vanligt vid datorn, men runt halv två tiden så går jag och lägger mig. Släcker lampan och börjar drömma mig bort, in i min vanliga värld av killar, resor och lyx, då jag plötsligt hör något som tassar. Första gången tänker jag inte så mycket på det, sedan låter det igen, precis som en mus eller råtta som kilar runt. Jag får lite lätt panik och när det låter för tredje gången och denna gången inne i mitt rum tänder jag lampan och vad ser jag? Jo, världens STÖRSTA spindel. I ren panik vrålar jag och väcker mamma som tror jag blir mördad och rusar ner. 
Hon suckar när hon får veta att det är en spindel och tycker jag är löjlig. Men när hon ser den, tja, då är hon inte kaxig längre. Istället tar hon en burk och försöker fånga den men när den försöker springa iväg så slänger hon iväg burken och ser faktiskt rädd ut hon med. Tillslut får hon upp den och tar ut den, säger godnatt och går och lägger sig.
Jag själv ligger i min säng och kan absolut inte sova utan har lampan tänd ifall fler spindlar tänker komma ut när jag ligger och sover, helt oskyldigt.
Vid tre knackar det på dörren och jag rycker till, har ju varit super spänd sedan spindel incidenten, men det är bara mamma som frågar om jag vill sova hos henne. Tack gode gud för mammor säger jag bara.
Men tänk er, en spindel som är så stor att jag kan höra den springa över golvet, det är ju bara sjukt. Svarta tjocka långa ben, stor kropp och faktiskt väldigt hög.

Slut på spindelhistorien och tillbaka till plugget. Känner att jag måste det eftersom jag har shoppat fastän jag inte behöver, japp lite dåligt samvete har jag allt.

Love

Hanna i vår underbara kanot

Och en ganska sne Hanna i kanoten

Kommentarer
Postat av: B

HAHA jag älskar! ÄÄLSKAR xD

2009-09-12 @ 16:44:48
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0