K.d Lang - Hallelujah

Frukost och en dator. Vad gott! En stor kopp te och två mackor. Borde gå om tio minuter men jag kommer aldrig komma iväg. Får väl bli lite sen till skolan, det händer oss alla.
Sitter just nu och tittar på Nyhetsmorgon och lyssnar på det här hemsk som hänt inom den katolska kyrkan, med pedofil våldtäkterna. Jag tror att det har att göra med det celibat liv som katolska präster lever i. För mig är det helt befängt att folk väljer att avstå från något som sex som är en av det mest naturliga för människan, det är som att äta och sova. Och de gör det för att hedra gud. Men det som jag undrar är hur helt normala män, som lever i celibat och egentligen är attraherade av kvinnor, helt plötsligt vänder sig till små pojkar och våldtar dem, alltså små pojkar. Är det för att dessa pojkar finns i prästernas närhet som gör att prästerna går på dem? Det är inte vetenskapligt bevisat och det är så onormalt att 13 000 präster kan inte bara göra det. Men vad är då anledningen till att det är så vanligt med dessa våldtäkter? Jo, undra kan man alltid göra.
Jag lyssnar faktiskt alltid på nyhetsmorgon, med nyheter, regionala nyheter, sport, A-ekonomi, väder och därefter debatt. Väldigt intressant, det är skönt med en daglig dos av nyheter och det som händer i världen. Och speciellt nu inför valet så kommer jag titta extra mycket. Fast jag vet redan vad jag ska rösta på hihi. Jag är ju 18 då!! Nu missade jag min buss, woho. Men jag tar nästa. Med ett lätt knip i magen, men inget jag inte kan överleva.
Ha en toppen dag, det ska jag. Skola, plugg, möte, dans och utgång. Alltid fullt upp i mitt liv.

Peace and Love

Kommentarer
Postat av: neao

- har inget med inlägget att göra, men meeer biiiilder!!

2010-04-18 @ 22:32:09
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0