AC/DC - Thunder

Är det något jag tror att jag aldrig kommer förstå så är de det här med ekonomi och politik. Skatt, aktier, fonder. Nu när Sverige var i en låg konjuktur och hela världen var i kris och gud vet vad. Jag fattar absolut noll och jag har en tendens att så fort någon försöker förklara - då slår jag dövörat till. Automatiskt och undermedvetet. Det är så svårt att jag bara inte ens tänker försöka förstå. Men någon av er kanske har lust att på ENKEL svenska förklara för mig? Google, Wikipedia, NE är bara omöjliga med deras jävla utvecklade språk att jag bara vill bajsa lite på det. Bajsbajs. Värnskatt som folkpartiet vill ta bort t.ex? Eller någon skatt på hus som man tog bort som gjorde att det var jättebra för dem rika och dåligt för dem fattiga som köper bostad. Huh? NADA KOLL. Och jag erkänner det, öppet och inför alla. Jag fattar inget och jag kommer nog heller aldrig fatta. Jag har nog ingen riktig lust. Ingen lust att bli vuxen och förstå.

Kommentarer
Postat av: neao

Bara skjut mig.

2010-02-26 @ 18:08:12
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0