Kings of Leon - Sex on Fire

P-piller?
Jag har på senare tid uppmärksammat och märkt av mycket det här med p-piller, p-ring, "jag vill ha större bröst", dålig hy, illamående, sex, killar, sjukdomar, osv.
Så nu tänkte jag dels låta märket Yasmine tjäna massa pengar, dels vara ärlig och öppen och dels förklara vad jag känner om min tid med p-piller. Jag gör nu inte detta för att skryta eller vad man nu kan tro, utan bara för att vara snäll mot er som faktiskt bryr er.
Jag har en "sjukdom", som går i arv, vilket är att cystor som vi kvinnor har när det sker ägglossning blabla. spricker lite då och då vilket gör att jag får helt fucking kramp i magen och spyr i många timmar. Inte så kul! Så min läkare rekommenderade mig att börja med P-piller (graviditet hjälper tydligen också, men inget jag känner för ännu), så han gav mig Yasmine p-piller. Tre månader. Nu har tre månader gått och vad har hänt?
1. Inga cystor har spruckit, thank god!
2. Mina bröst gick upp en storlek och blev fastare - ja, faktiskt! Bara dem inte växer mer haha. Dock har jag på senare tid fått lite spänningar över brösten, som om jag har träningsvärk fastän jag inte har det. Vi får se hur det går med det, uppdaterar!
3. Jag mådde illa första månaden varje dag några timmar till och från, jobbigt men mat hjälpte. Så första månaden kan du gå upp i vikt eftersom du äter men sedan händer det inget mer!
4. Det är också lite jobbigt att komma ihåg att ta dem små rackarna kl 22.00 varje kväll men jag har ännu inte misslyckats.
5. Min hy!! Wow! Jag skulle börjat med p-piller för längesedan om jag visste effekten dem har haft på hyn - underbart! Nästan aldrig finnar, inga gnurpor eller skit. Sedan måste man ju ta hand om hyn ändå för det är viktigt men Yasmine är rekommenderad för att hjälpa hyn.
6. Inga barn!! Ännu ett thank god! Fast inte så konstigt kanske, det är ju det p-piller ska skydda mot.
7. Jag har aldrig mensvärk längre. Jag som kunde sjunka ihop i smärta och bara vilja dö!

Så jag rekommenderar verkligen Yasmine, bra hy, större bröst och inga barn! Jag tycker absolut att man kan ta p-piller även fast man inte har pojkvän, eller sex. Bara man tänker på konsekvenserna och att man egentligen inte ska tillföra hormoner till kroppen och rubba den naturliga balansen i kroppen som man gör med p-piller. Men jag tycker det är värt och jag kommer självklart fortsätta då jag trivs plus att jag slipper cystor!
Men viktigt: P-piller skyddar inte mot sjukdomar och jag tror man har en tendens att glömma det när man är i the mood haha. Viktigt

Kommentarer
Postat av: Shrimplett

Jag håller med dig, Yasmine amazing! När jag började använda dem fick jag riktigt saftiga bröst och det va nice :D Tyvärr fick jag sluta med dem ett tag vilket resulterade i att dom krympte(?) och nu när jag börjat igen så har inget hänt... Däremot är mensvärken borta. Yääy :D



p.s. jag ska checka in dina boobies på dejten nästa vecka. d.s.

2010-02-18 @ 00:48:49
Postat av: neao

Vill ha uppdatering på boobsen, får man vara med och avgöra själv? ;) då kan få undersöka min oxo...



P-piller is the shit!

2010-02-18 @ 19:08:47
URL: http://neao.blogg.se/
Postat av: E

har börjat fundera på att börja med p-piller...men har ingen aning om märke osv...hur gick det till när du fick dina p-piller? gick du till ungdomsmottagningen och fick de utskrivet? isåfall vad frågar dem där och hur bestämmer man märke?



mvh J

2010-02-19 @ 03:20:48
URL: http://juicyfruttan.blogg.se/
Postat av: h

Hej J!

Jag använder Yasmine som är enligt mig super bra med alla fördelar som kommer med det, självklart är det olika från person till person.

Jag fick mina genom min läkare som sagt, men gå till ungdomsmottagningen för där kommer dem hjälpa dig med allt som har med p-piller att göra!



Lycka till H

2010-02-20 @ 17:11:08
URL: http://hannay3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0