Nora Jones - What am I to you?

Jag sitter här och filosoferar med min syster. Och just nu pratar vi om det här med att paxa någon. Där är vi alla olika, har vi kommit fram till och jag har kommit fram till att jag har löjligt svårt med det här med pax. Hallå? Om jag tycker någon är snygg men killen inte är ett dugg intresserad av mig eller jag inte vågar göra något och så träffar min kompis på honom av en slump och det skjuter gnistor om dem, då fan är jag jävligt glad för deras skull. Jag skulle inte gå runt och vara gnällig över att det var mitt "pax". Min syster förstår vad jag menar men tycker att jag som blivit dissad har rätt att bli arg, inte på min kompis, men på situationen. Förståeligt! Men sen - släpp det.
Eller detta med ex. En sådan känslig fråga egentligen och speciellt i min situation sedan tidigare. Men jag har också svårt med detta med galen kärlek till ex. Okej, 1 års kärlek, äkta kärlek som slutar med hearts broken. Jag förstår! Men två månaders flört? Hallå? Jag skulle vara allt annat än sur om någon, ens min bästa vän, skulle bli tillsammans med mitt ex av anledningen till att han och jag inte passade ihop och han och min bästa kompisar är två personer jag tycker otroligt mycket om, obviously, och därför förtjänar dem alla lycka.
Sedan sticker jag nog ut mycket och ja, det är en radikal syn och för många kanske förolämpande. Och jag har märkt att det inte alltid är så bra att tycka som jag gör då andra blir jävligt sura för något jag tycker är helt okej. Jag försöker i högsta grad undvika det. Jag menar inte att såra någon, men ibland får man inse att med vissa passar man inte och med vissa gör man. Jag släpper före folk som passar bättre ihop med någon än mig.
Herregud, livet kryllar av killar och tjejer. Ta för er! Om ni inte kan få den personen ni vill ha eller det inte funkar med personen, ta en annan och var glad om din kompis blir lycklig!!! Var inte så trångsynt!!
Ett litet inlägg från en totalt slutkörd Hanna och ta inte åt er personligen. Detta är mer allmänt. Love

Kommentarer
Postat av: neao

har skrivit om de på min blogg nu oxo, hittade en grym bild. check it out.

2010-01-29 @ 12:28:19
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0